Audi zaprezentowało nową generację RS6 Avant. Auto będzie wyposażone w jednostkę napędową 4.0 TFSI twin-turbo V8 z systemem mild hybrid o mocy 600KM, 800Nm. Będzie przyspieszać do setki w 3,6s! Styl całego nadwozia przyciąga spojrzenia nawet wtedy, gdy Audi RS 6 Avant się nie porusza. Stylistyka auta w porównaniu z bazową wersją A6 Avant jest wyraźnie inna. Wszystkie elementy zewnętrzne – z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i klapy bagażnika – to części stworzone wyłącznie na potrzeby RS. Poszerzone o ok. 40 mm z każdej strony nadwozie z charakterystycznymi, również bardzo szerokimi nadkolami, podkreśla sportowy, a jednocześnie dostojny charakter tego Avanta. Efektowne proporcje auta podkreślają 22-calowe koła. Nowe RS 6 Avant jest jednym z pierwszych modeli wyprodukowanych przez Audi Sport, stworzonych w myśl nowego języka stylistycznego Audi RS. Jego przód jest zupełnie odmienny, choć utrzymujący ciągle dostojny wygląd linii modelowej A6. Od linii modelowej A7, RS 6 Avant oprócz pokrywy silnika w charakterystycznej stylistyce „powerdome” zapożyczyło również przednie reflektory.

Audi RS6

„Na przestrzeni ostatnich 25 lat Audi RS 6 Avant stało się jedną z ikon całej linii RS i zyskało grono wiernych fanów na całym świecie” – powiedział Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Teraz, po raz pierwszy w historii, nowe RS 6 Avant będzie można kupić również w Ameryce Północnej. Cztery pierścienie zaprezentują je na rynku o ogromnym potencjale, a sam model generował będzie dalszy wzrost sprzedaży Audi na tym kontynencie.”

Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jeśli to kombi RS wyposażymy w opcjonalny pakiet dynamiczny, prędkość ta może wzrosnąć do 280 km/h, a jeśli w pakiet dynamiczny plus – do 305 km/h.

Audi RS6

48-woltowy główny układ elektryczny sprawia, że silnik V8 biturbo jest wydajny i dynamiczny. Sercem systemu mild hybrid MHEV jest alternator-rozrusznik RSG. Podczas delikatnego hamowania może on odzyskać nawet 12 kW mocy i przekierować ja do osobnego akumulatora litowo-jonowego, gdzie energia ta zostanie zmagazynowana. Jeśli przy prędkości pojazdu od 55 do 160 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, układ zarządzania napędem wybrać może jedną z dwóch opcji: w zależności od sytuacji drogowej i od ustawień systemu Audi drive select nowe Audi RS 6 Avant może albo odzyskiwać energię albo żeglować nawet przez 40 sekund z wyłączonym silnikiem. Przyciśnięcie pedału gazu skutkuje ponownym uruchomieniem silnika przez alternator-rozrusznik RSG. Technika MHEV umożliwia załączanie się systemu start/stop już przy prędkości 22 km/h. W ten sposób osiągnąć można zmniejszenie zużycia paliwa przez samochód w codziennym użytkowaniu, nawet o 0,8 litra na 100 km. Standardowo montowana ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami zmiany biegów oraz z nową funkcją Launch Control, przenosi moc silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro. Siły napędowe dystrybuowane są za pośrednictwem w pełni mechanicznego centralnego dyferencjału na oś przednią, w stosunku 40:60. Nowe Audi RS 6 Avant w sprzedaży w Europie znajdzie się w pierwszym kwartale roku 2020.

Audi RS6

Audi RS6

Tags: