Nowe Renault Clio to już piąta odsłona tej prawdziwej ikony motoryzacji, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Renault na całym świecie, a w Europie znajduje się od 2013 roku. w ścisłej czołówce segmentu B. W latach 2012-2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok.
Nowe Clio szczyci się pięcioma gwiazdkami w teście EuroNCAP i kontynuuje tradycję samochodu idącego z duchem czasu oraz całkowicie bezpiecznego. Dynamiczny charakter, doskonałe trzymanie się drogi oraz spełnienie wszystkich procedur dotyczących jakości – od projektu po gotowy produkt – sprawiają, że Nowe Clio można w pełni uznać za najlepsze ze wszystkich dotychczasowych generacji CLIO.
Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution” Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, że Nowe Clio jest bardziej żywiołowe, nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne, mimo że zostało stworzone w 100% z nowych elementów. Wewnątrz rewolucja jest wyraźnie widoczna. Wnętrze zaprojektowane całkowicie na nowo odwołuje się do segmentów wyższej klasy pod względem jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze postrzegane są przez wszystkich kierowców jako zdecydowane zalety modelu.
Clio piątej generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało dosłownie zrewolucjonizowane. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To zdecydowanie najlepsze Clio.
Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Grupy Renault

Wnętrze Nowego Renault CLIO
Różnice są widoczne już na pierwszy rzut oka. Jakość postrzegana i ergonomia zostały uznane przez projektantów wnętrza Nowego Clio za priorytety. Wnętrze samochodu wprowadza nas w nowy wymiar jakości postrzeganej dzięki zastosowaniu wysokiej klasy materiałów, miękkiemu obiciu deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i obramowania konsoli środkowej, a także dbałości o każdy szczegół wykończenia. Bardziej kompaktowa stylistyka zapewnia więcej przestrzeni i pozwala zintegrować większą liczbę systemów pokładowych. Innowacyjny „Smart Cockpit” Nowego Clio powstał z myślą o wygodzie kierowcy. W kształcie fali, dodatkowo potęguje wrażenie szerokości kabiny. Wyposażony w ekrany o największej przekątnej w całym segmencie, zapewnia zdecydowanie najnowocześniejszą ergonomię i tym samym jeszcze bardziej intensywne doznania z jazdy. Nowe Clio szeroko wykorzystuje rzadko spotykane w tym segmencie innowacje, takie jak na przykład elektryczny hamulec postojowy, który jest szczególnie przydatny w jeździe po mieście.
Ekran multimedialny
Najważniejszym elementem rewolucyjnego „Smart Cockpitu” jest ekran multimedialny o przekątnej 9,3 cala (o powierzchni dwa razy większej niż wersja 7-calowa), największy jaki dotychczas pojawił się w samochodzie marki Renault. Pionowy i lekko wklęsły tablet, inspirowany rozwiązaniem wykorzystanym w modelu Espace, optycznie powiększa deskę rozdzielczą i nadaje wnętrzu bardziej nowoczesny wygląd oraz poprawia czytelność ekranu. Ekran z nowym systemem EASY LINK, zwrócony w stronę kierowcy, integruje wszystkie multimedia, nawigację
i serwisy informacyjno-rozrywkowe, a także system MULTI-SENSE, które charakteryzuje niezwykła łatwość obsługi.
Cyfrowy panel wirtualnych zegarów
Nowe Clio zostało po raz pierwszy wyposażone w cyfrowy ekran, który zastępuje tradycyjne zegary analogowe. Technologia ta pochodzi z segmentów klasy wyższej. Ekran TFT o przekątnej od 7 do 10 cali pozwala niezwykle intuicyjnie personalizować ustawienia i zwiększa doznania z jazdy. Wersja 10-calowa ma wbudowaną nawigację GPS. Nowe Clio może poszczycić się największymi ekranami w swojej kategorii o przekątnych 9,3” i 10”.
Deska rozdzielcza
W Nowym Clio szczególną uwagę poświęcono jakości deski rozdzielczej, która została zaprojektowana całkowicie od nowa. Deska jest podzielona na trzy części: górny panel z powłoką z pianki, pokryty specjalnym materiałem
i personalizowany panel centralny oraz część dolną z funkcjonalnymi elementami, takimi jak na przykład schowek. Falisty kształt deski rozdzielczej optycznie poszerza kokpit. Wrażenie to dodatkowo potęgują poziome linie środkowych i bocznych wlotów powietrza. Szczególną uwagę poświęcono ergonomii centralnej części kokpitu, znajdującej się pod środkowym ekranem, w której umieszczono przyciski typu „toggle switch” oraz panel zapewniający bezpośredni dostęp do sterowania klimatyzacją, dla jeszcze większej wygody kierowcy.
Kierownica
Nowa, elegancka kierownica odznacza się bardziej kompaktową stylistyką, dzięki wykorzystaniu poduszki powietrznej o bardziej kompaktowych rozmiarach w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Kierowca lepiej teraz widzi deskę rozdzielczą. Nowa kierownica wyposażona w podpórkę na kciuk i szerszy przycisk klaksonu, jest również wygodniejsza do trzymania. Została wyposażona w nowe, podświetlone elementy sterowania, a jej eleganckie satynowo chromowane wykończenie podnosi jakość postrzeganą.
Konsola środkowa
Konsola środkowa jest kluczowym elementem „Smart Cockpitu” Nowego Clio. Dla lepszej ergonomii usytuowano ją nieco wyżej i wyposażono w krótszą dźwignię zmiany biegów, optymalnie położoną, idealnie w zasięgu ręki kierowcy. Pokryta specjalnym materiałem konsola środkowa może być personalizowana w zależności od wersji wyposażenia oraz ma specjalne podświetlenie krawędzi. Pasażerom ułatwią podróż wyjątkowo praktyczne schowki wbudowane w dolną część konsoli oraz zintegrowana ładowarka indukcyjna do smartfona.
Fotele
Fotele, w które zostało wyposażone Nowe Clio, pochodzą z modeli wyższej klasy. Dłuższe siedzisko i bardziej obejmujący kształt zapewniają stabilniejsze podparcie, a wklęsły kształt półmiękkiej obudowy oparć foteli zdecydowanie zwiększa przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Nowe, cieńsze i odpowiednio wyprofilowane zagłówki poprawiają widoczność do tyłu i dają poczucie większej przestronności. Materiały, podobnie jak w przypadku deski rozdzielczej, zostały wybrane ze szczególną starannością i zapewniają wysoką jakość postrzeganą. Fotele są także bardziej ergonomiczne i łatwiejsze w obsłudze dzięki lepszemu dostępowi do elementów sterowania.
Panele drzwiowe
Wykończenie z miękkich materiałów znajdziemy również na drzwiach, co stanowi unikatowe rozwiązanie w tym segmencie. Panele posiadają wbudowane płaty, które podobnie jak podłokietniki drzwi zmieniają się w zależności od wybranej personalizacji wnętrza. W panele wbudowano system oświetlenia ambientowego emitujący łagodne i rozproszone światło.
Personalizacja
Każdy właściciel Nowego Clio może stworzyć samochód odpowiadający jego własnym potrzebom dzięki licznym możliwościom personalizacji. Pozwalają one na wybór wyglądu konsoli środkowej, deski rozdzielczej, paneli drzwiowych, kierownicy i podłokietników. Klient może wybierać spośród co najmniej ośmiu wersji wystroju wnętrza, a także skorzystać z innowacyjnej możliwości personalizacji koloru listwy na linii nawiewów powietrza, rozciągających się na całej szerokości deski rozdzielczej. Nowe Clio jest dostępne z oświetleniem ambientowym w ośmiu różnych kolorach.

Nowe Renault CLIO R.S. Line
Nowa sportowa wersja inspirowana Renault Sport
Renault Sport wprowadza w Nowym Clio wersję R.S. Line, która zastąpi dzisiejsze pakiety GT Line. GT Line były pionierską ofertą na rynku pakietów pozwalających na sportową stylizację i przyczyniły się do realizacji strategii Renault Sport na wszystkich rynkach od 2010 roku. R.S. Line to nie tylko zwykła zmiana nazwy, to zdecydowanie bogatsza i lepsza oferta. Clio w wersji R.S. Line zyskuje bardziej sportową stylistykę nadwozia oraz wnętrza, by spełnić oczekiwania coraz liczniejszych klientów, którzy chcą, by ich samochód wyróżniał się dynamicznym designem. Widać również wyraźne pokrewieństwo R.S. Line z wyczynowymi modelami R.S. Te dwie litery są synonimami autentycznie sportowych aut. W nowej wersji pojawiają się wszystkie elementy charakterystyczne dla stylu Renault Sport, zarówno we wnętrzu, jak i na nadwoziu Clio. Na zewnątrz zauważymy listwę F1, która stanowi znak rozpoznawczy modeli R.S. Wyróżnia się również grillem
o konstrukcji plastra miodu, specjalnymi 17-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich i atletycznym tyłem. We wnętrzu znajdziemy również wiele elementów charakterystycznych dla R.S. – sportowe fotele, wstawki przypominające karbon, sportową kierownicę pokrytą perforowaną skórą z logo R.S., aluminiowe pedały czy czarną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i lamówkami.Wersja R.S. Line wnosi do Nowego Clio sportowe atrybuty i pozwala klientom na kontakt ze sportowymi tradycjami marki.
Nowe Renault Clio dysponuje pełną ofertą całkowicie nowych w tym modelu silników benzynowych
i wysokoprężnych o mocy od 65 do 130 KM. W silnikach zastosowano zaawansowane technologie, które zapewniają zgodność z obowiązującymi normami oraz jeden z najniższych w tym segmencie poziom zużycia paliwa i emisji CO2.
W uzupełnieniu pojawi się całkowicie nowy napęd hybrydowy E-TECH, który będzie dostępny w ofercie Grupy Renault od 2020 roku. Łącznie możliwych jest 9 kombinacji napędu i skrzyń biegów, aby każdy nabywca mógł wybrać konfigurację, która najlepiej pasuje do jego sposobu użytkowania samochodu.
Silniki 1.0 TCe i 1.3 TCe powstały w ramach Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi a napęd E-TECH zaprojektowało Renault. Nowe Renault Clio świadczy o synergii partnerów, która jest kluczowym elementem strategii Grupy Renault i pozostałych członków Aliansu.

NAPĘD HYBRYDOWY
Od niemal 30 lat Renault Clio stanowi ucieleśnienie idei samochodu na co dzień, który zawsze jest dopasowany do swoich czasów i upowszechnia zaawansowane technologie stosowane w motoryzacji. Nowe Renault Clio pozostaje wierne tej tradycji i od 2020 roku będzie dostępne z napędem „full hybride” E-TECH. To wyjątkowa premiera Grupy Renault, która wykorzystała swoje bogate know-how europejskiego lidera w dziedzinie elektromobilności, aby zaoferować klientom unikatowe doświadczenie jazdy Nowym Clio z napędem hybrydowym.